Du er her

Langsetløkka klar for finale i Nissancup og kretsmesterskap for Oslo lørdag 11/9

Tord Bern Hansens bilde

Bilde fra terrengsykkel.noRye arrangerer finale i Nissancup på Langsetløkka lørdag 11. september. Vi ønsker ryttere, foreldre og dugnadsarbeidere velkommen. Løypa har god kapasitet, er utfordrende og morsom med vekslinger mellom sti og grus. Det blir kiosk med godt utvalg i vafler, kake og drikke.

For de som skal teste løypa, så anbefales det å gjøre det før rittdagen. Med opp mot 500 deltakere på Nissan Cup, er det ikke plass til andre enn ryttere i løypa mens rittet pågår.

Langløypa starter ut grusveien fra Langsetløkka og fortsetter denne til det tar av en skiløype til høyre etter ca 700 meter. Skiløypa går oppover i en lang bakke som kan være tung å komme opp i vått vær. Løypa har også tidligere gått opp denne bakken.

Fortsett opp bakken og over toppen. Rett før en myr tar løypa en sti til venstre og du kommer inn på skiløype som følges tilbake til grusveien. Grusveien følges nordover til det går en sti brått til venstre i bunn av bakken. Denne stien følges et langt stykke forbi en kjerrevei og videre gjennom åpen granskog og opp på grusveien igjen. Ved bommen tar man sti opp til venstre opp til Langsetløkka. Her kommer man inn i skileiken og følger denne helt til topps.

Deretter tar man nå til venstre gjennom skogen og krysser skiløypa inn på en sti som starter ved en lyktestolpe. Denne stien går parallelt vest for skiløypa i nesten 1 km. Følg stien helt til du kommer ut på grusveien. Her tar du en 180 grader sving og kommer inn på lysløypa som følges sørover til du ser en masse stokker liggende under et gruslag i løypa. Her tar du en nylig opparbeidet sti som går på østsiden av skiløypa gjennom skogen mot skileiken.

Returen til løkka er som tidligere og går på sti øst for skileiken ned til en gapahuk.