Du er her

Veien til Kjeller

Forum:

Hva er raskeste og tryggeste vei for folk uten bil ut til det som antagelig og forhåpentligvis er vårt minst sentrale oppmøtested, Oslo Kristne Senter på Kjeller?

Sist gang satt jeg meg på sykkelen og syklet langs ring 3 fra Sinsen (er det lov å sykle her?). Beregnet alt for liten tid, og kom frem en halvtime etter at toget var gått.

Det har jeg tenkt å unngå nå på torsdag. ;-)

H.

Willy Hugo Nordness bilde

Ble litt småforvirret over HVOR du syklet fra, men uansett ...... Hvis du er like rundt Sinsenkrysset så har du en gang og sykkelvei som går på venstresiden av RV4 hele veien fra Sinsenkrysset til Grorud, perfekt vei for sykkel.

Når du kommer opp til Grorud, så IKKE fortsett oppover på venstresiden, da blir det bare tull og tøv litt lengre opp!!

Sykle opp og OVER brua på Grorud og til venstre i lyskrysset på andre siden, videre forbi "on the run" og ut på buss/taxi feltet på RV4, da er det bare å følge på oppover til Gjelleråsen, så videre og videre og videre til Kjeller.

Antatt sykkeltid fra Sinsenkrysset til Kjeller, ca 45minutter ...... og da har du tid til å kikke

på den pene dama som ALTID går og poserer rundt Ammerud en plass, hehe.

~Fuji~

Takk skal du ha.

Jeg syklet fra Sinsen T-banestasjon, så det er vel like rundt Sinsenkrysset, ja.

Legger inn en pause ved Ammerud.

Jon-Ivar Lunds bilde

Husk at store deler av gang/sykkelveien langs rv4 er delt gang/sykkelvei, og da er det bare å forholde seg til regelen om at alle du passerer skal passeres i nogenlunde samme fart de forbipasserte holder, dvs gangfart/leke med ball fart/gå tur med hunden fart/trille barnevogn tre i bredden fart/familien deigræv på tur fart. Er du interessert i tempo er det mye tryggere å legge seg ut på rv4, spesielt hvis du sykler med andre. Veiskulderen fra Sinsen til Grorud er god og bred. Mellom Grorud og krysset med avkjørselen ned til Stovner har du hele bussfila å boltre deg i. Påfølgende strekning mellom krysset og rundkjøringa på toppen av Gjelleråsen er noe kronglete. Deretter er det bare å trå til ned bakkene mot Hellerudsletta og holde farten frem til OKS.

PS: de spreke damene Willy refererer til står og henger på Shellstasjonen ved Grorud. De er ikke interessert i pedaldrevne fremkomstmidler som håndteres av menn i trange og fargerike klær.

Linux Registered User # 195305

Willy Hugo Nordness bilde

Nei,nei, ikke DE damene da Jon-Ivar, hehe.

Uansett, på tur til/fra trening i den normale farta folk har til/fra trening så er overnevnte

gang/sykkelbane midt i smørøyet, for å være helt ærlig så er det noe hoderystende å se

folk,ensom eller 2-3 prioriterer å ligge i bråk og støy på en smal skulder med trafikk i 110-120 peisende forbi !!! ..... sanseløst stressende !!!

Jeg bruker overnevnte gang/sykelbane jevnlig og er vel en av de aller best tilrettelakte bitene

for sykelister i Oslo, vi snakker jo ikke akkurat om XP'n som er ute med 50mann på tempokjøring heller, vi snakker vel om 1-2 el 3 som skal til fra trening ..

~Fuji~

Per Christian Dæhlins bilde

Bra du sykler til trening. Pass på at du tar det med ro så du ikke er sliten før vi starter tempodragene. Det er often noen møtes ved Sinsenkrysset 1 time før avgang fra Kjeller. Lars Christian pleier være flink til å organisere dette.  Det er som sagt viktig å ta det med utover og hvis det er motvind eller noen punkterer så er det greit å ha god tid.

Ruta er ellers som de beskriver. Langs Trondheimsveien på gangveien til du passerer Grorud. Deretter i veien. Det er kollektivfelt til Stovner. Pass på hvis du kjører forbi kø utover. Av og til svinger noen ut ...

per chr.

Jeg kjørte bil siste gang, men er sikkert med på å sykle oppover i morgen.
Kan fint møtes på sinsen bro. Under Rv4 og over Ring3. klokken 17:30.

Hvis det er noen andre som vil ta følge opp, så er det jo bare å henge seg på.

Tom Frederik og jeg prata om å sykle sammen utover, sammen med Geir og Ole. Vi er alle bosatt i Bislett-traktene.

Vi kan nok legge inn et stopp på Sinsen kl. 17.30.

Jeg sykler fra trikkestoppen på Sinsenkrysset kl 17.30.

Da har vi veldig god tid, og tid til en burger og pommes frites på Esso'n! -eller en kebab for de som liker det rett før trening.

Sees!

Da blir vi et par stykker da, og nå ser det jo ut som det lysner også. Alltid like kjipt å sykle når det regner, men ser ut som værgudene har vært med oss nok en gang. (tror faktisk ikke jeg har hatt en eneste treningstur i regn, i år,, forutten en liten tur sist helg ...)

**oppdatering***

Mulig jeg ikke rekker 17:30, og heller må ta bilen for å komme tidsnok.
Møtes på kjeller uansett. :)