Du er her

Langtur på grus

Tirsdager kl 18 - ca kl 2030  Rolig Langtur.

Husk høstmørke og lykt.

Tirsdagsrunden :

Løype: Brekke, Sandermosen (grus), Ørfiske, Hakadal, Hakkloa, (nesten) Kikut, Bjørnholt, Hammeren og Brekke.

Ta hensyn og bruk hodet :

Det er viktig at vi sykler på en rekke på høyre side i svinger og smale veier, og husk at det alltid kan komme en bil eller et sykkelgruppe imot når dere minst venter det ! Prøv også å ligge i samme spor ( på hjul ) som syklisten foran. Dette betyr at den som ligger først bestemmer veivalg og prøver å unngå hull i veien i god tid. Slik sykling der alle ligger på en rett rekke gir mye bedre sikt fremover for de som ligger bak.

mvh Ingve Nasvik

Offentlig - alle kan lese

Kommentarer

Tony Farinhas bilde

Jeg syklet asfalten/hovedveien opp til Movatn Stasjon på lørdag morgen kl 0940 , tok av opp mot Tømte til Hakadalsveien - Trehjørningen -Hakloa- og ned til Hammeren . Det var fine forhold, og møtte ingen syklister mot meg før jeg nærmet meg Bjørnholt.

Konklusjon:  Ta veien opp til  Movatn , så kan dere sykle tirsdagsrunden uten problemer !

Linda Stokkelands bilde

Jeg syklet hele tirsdagsrunden og den er helt snøfri. Tok inn med bommen, og det ligger et par flekker, litt bløtt noen steder men ingen problem å  sykle hele tirsdagsrunden som normalt nå :)

Linda

Tord Bern Hansens bilde

Var med tirsdagsrunden 28/6. Var vel omkring 30-40 stk som la ut fra Brekke i 2-3 puljer. Startet bakerst med kona, men vi måtte trå på litt rundt for å rekke en løypebefaring i Holmenkollen senere på kvelden. Frem til Ørfiske tok vi igjen snaut 10 ryttere som syklet alene eller i par. Synes det er litt synd at medlemmer må slippe gruppa si på en rolig langtur. Fra Ørfiske og til Fortjern kjørte vi med en gruppe (2b?), og kona og jeg opplevde at dette gikk i sone 3 fart i slake motbakker. Sannsynligvis er overskriften på treningen "rolig langtur" feil, hvis ikke, er det veldig mange som kommer til å sykle Birken på under 3 timer i år ;-)

Ved Skjærsjøen stoppet jeg for å ta av opp til Holmenkollen. Slo samtidig av en prat med noen sykkelkompiser jeg møtte der. De var skuffet over Ryes oppførsel på grusveien hvor de hadde blitt passert av felt på grusveien med kun få cm klaring, og rytterne hadde trått på og hatt et innbitt ansiktsuttrykk som om de siste kreftene skulle tas ut før målpassering i et ritt.

Dette synes ikke jeg er holdbart. Skal det sykles hardt, må vi kunne roe ned etter at vi har kommet til Bjørnholt. De siste 10 minuttene til Hammern kan vi ta det rolig. Trekk heller fra to minutter på tiden når dere er tilbake på Brekke for å se om det ble ny pers. Passering av andre må også gjøres hensynsfullt. La oss passere andre syklister som vi ønsker at en bil skal passere oss. La andre syklister sitte igjen med at Ryesyklister er en hyggelig og hensynsfull gjeng.

Linda Stokkelands bilde

Jeg stiller meg bak dette og er helt enig.

Tirsdagstrening har aldri vært rolig tur. De gangene jeg er med her tar jeg det som hardøkt og planlegger rolige turer alene. Bakkene går også alt for fort, og det virker som alle skal perse på alle treningene.

Vet om mange som kommer en slik "rolig" trening, men de kommer bare en gang og blir vettskremt pga tempo.

Gudbrand Hammerstads bilde

Same procedure as last year ?

Enig med flere her, det er ikke rolig tempo på Tirsdagene. For egen del benyttes denne treningen som rittstimulering.

Selfølgelig synd for nykommere som leser på forumet og stiller på treningen i påvente av rolig sone 1,2 trening.