Du er her

Følgebiler og mannskap til rittopplegget til RYE!%

Forum: 

Hei,

Vil bare understreke viktigheten av å komme i gang med å få på plass  mest mulig, så tidlig som mulig.

 

Jeg har en nabo som er veldig ivrig og ønsker svært gjerne å sykle langesykkelen på våre ritt. Han er en stor kar som har kraft nok til å sykle samtidig å besørge en stabil og sikker fremdrift på sykkelen.

Han er innstilt på å komme inn i gamet, og sjekke ut hvordan logistikken og opplegget rundt dette med langing fungerer på rittene våre. Med det som utgangspunkt vil han naturlig nok kunne være med på noen ritt. Jeg har gitt ham en oversikt over de rittene vi kommer til å benytte sykkelen.

Dette er:

Nordmarka Rundt (2-(3) langinger)

 

Randsfjorden rundt

 

Mjøsa Rundt

 

 

Trondheim - Oslo

 

Ellers

Jeg anbefaler oss til å sette opp en oversikt over hvilke ressurser vi trenger og hva vi har tilgjengelig (skaffet til veie) per så snart som mulig.

Første ritt med organsiert følgebilmannskap blir NOrdmarka rundt.

Vi trenger også en bil (kassebil) til å frakte bager/utstyr til treningssamlingen i Tønsberg

Kristoffer Solems bilde

For at vi skal kunne nå våre mål for sesongen så er vi, slik Thorstein tar opp, helt avhengig av et støtteapparat.
 
Støtteappartet inkluderer hjulbil(følgebil), langebil, kassebil og lederbil + tilhørende personell.
 
Oppgavene til støtteapparetet er som følger:
 
Hjulbil(følgebil): Stasjonsvogn/varebil e.l. med sjåfør og passasjer. Bilen skal ligge rett bak laget gjennom hele rittet. Passasjerens oppgave er å bistå rytter med hjulskift eller andre tekniske vanskeligheter. Det er en fordel hvis denne personen kan skifte et hjul! Sjåføren må være forberedt på å "kjøre opp" ryttere som får teknisk problem dvs kjøre jevnt og rolig opp igjen til laget.
 
Langebil: Varebil med sjåfør og passasjer. Bilen må ha plass til Rye15s langesykkel og tilhørende kasser med drikkeflasker. Bilen vil kjøre foran laget og forberede langingen (når en langing er gjennomført kjører den forbi laget igjen og forbereder neste). Den ene personen vil stå og signalisere langing og vil være hvor rytterne vil kaste sine oppbrukte flasker. Den andre personen vil være den som sykler langesykkelen (posisjonen ser ut til å være besatt av Thorsteins nabo!).
 
Kassebil: Varebil med sjåfør og passasjer. Bilen må tåle 30 kasser og litt annet utstyr. Bilen vil kjøre foran laget og forberede kassestoppet (når et stopp er gjennomført kjører den forbi laget igjen og forbereder neste). Begge personene vil sette ut kasser og på andre måter forberede stoppet. Langebil vil også bistå med kassestoppene.
 
Lederbil: Personbil med sjåfør og evt. passasjer. Bilen vil ligge noen hundre meter foran laget gjennom hele rittet og oppgaven er å varsle møtende trafikanter om at ”Rye15 kommer, og det fort…”J
 



Rittene hvor vi trenger støtteapparat:
 
Nordmarka rundt 22.mai: Hjulbil og langebil, 1 langing i bakken opp fra Jevnaker mot Roa
 
Randsfjorden rundt 28. mai: Hjulbil og langebil, 1 langing i egnet oppoverbakke etter halvkjørt ritt (70-80 km)
 
Mjøsa rundt 12.juni: Hjulbil og langing, 2 langinger
 
Styrkeprøven 25.juni: Hjulbil, langebil, kassebil, lederbil, 2 kassestopp (på fjellet og Lillehammer) + flere langinger
 
Vi trenger også varebil eller stasjonsvogn for bagasjetransport til og fra Tønsberg.
 
Jeg oppfordrer alle til å forhøre seg med familie, venner og andre bekjente som kunne tenke seg å hjelpe oss! Til Styrkeprøven refunderes selvfølgelig overnatting, bespisning og drivstoff.   
 
Ta kontakt med meg på telefon eller mail hvis DU kan hjelpe oss!
 
Kristoffer
92446756, krissolem1983[alfakrøll]hotmail.com