Du er her

Drikke/flasker Mjøsa Rundt.

Ole Andreas Fuglesangs bilde
Forum: 

Mjøsa rundt er litt lengre enn NR og RR. Vi trenger derfor litt flere flasker pr snute. Ellers er drillen helt lik de foregående ritt.

 

Hver enkelt skal ta med minst 5 flasker hver. 2 til sykkelen og 3 leveres til følgebil.

 

De tre ekstraflaskene skal være rene og være forhåndsfylt med rent vann eller tynn maxim (1,5-2 skjeer pr flaske.)

 

Laget stiller maximpulver som vi mikser i flasker før start. Si fra om dine flasker inneholder maxim eller vann før du levere dem og unngå kaos rundt dette.  Jo flere som leverer ferdig maxim, jo mindre blir det å gjøre på alle før start.

 

I tillegg til dette vil laget stille med endel fellesflasker slik at vi har nok.

 

Det vil bli forsøkt langet noe geler/barer/hjemmebakst underveis, men ikke gamble på dette, så hver enkelt rytter oppfordres til å ta med rikelig på lomma til eget forbruk underveis.

Nils Jørgen Mittets bilde

Hei hei. De ble gjort en fabelaktig bra jobb av støtteapparatet med langing, flasker og mer i går, ikke minst utdeling av flasker etter målgang. Skikkelig service:)

Noe svinn er det nok siden vi driver å kaster fra oss flasker i diverse grøftekanter rundt omkring, men, skulle noen ha en 3-4 flasker merket "Nils J", så skal jeg ikke nekte for at de er mine.

Robert, jeg har et par av dine:) Vi kan sikkert arrangere en utlevering.

Nils J

 

Sett fra følgebilen ser vi flere som kaster flasker i grøfta. Siden vi ikke driver med ProTour og siden det ikke alltid er tett med tilskuere langs løypa i ritt som Mjøsa rundt vil jeg foreslå at man beholder også tomme flasker på sykkelen frem til neste langing - det sparer miljøet og sykkelen blir bare noen få titalls gram tyngre i denne perioden...

Miljøvennlig hilsen

Eivind

Jürgen Harms bilde

Som liten bonus kan man også spare en del kroner dersom man har tomflaker på sykkelen fram neste langesone.

Gjør man det ofte nok kan man kjøpe seg utstyr som veier opp for ekstravekten av tomflasken ...

;-)

“Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving”

Torkjell Skomedals bilde

Tusen takk for super service underveis og etter målgang, i tillegg til mine flasker fikk jeg med meg en flaske som er merket Tarjei.

Gratulerer med gårsdagen!

Hvis dere har noen flasker med mit navn på så hadde det vært fint:-)

Fred

Fred T.

Tarjei Lægreids bilde

Mange takk for en strålende innsats og service fra meg og!

 

Torkjell: haster ikke veldig med den flaska :-) ta den med på trening en dag det passer..

Jürgen Harms bilde

Tusend takk for en kjempejobb til hele støtteapparatet også fre meg!

Spesielt til Eivind (?), sønnen til PG, som gjorde en kanonjobb med langesykkelen!

Uten dere hadde vi definitivt ikke klart målet!

Jürgen

PS.: Da jeg hentet mine flasker fra Svein Åges bil, like før den drog, så jeg at det var mange igjen der.

“Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving”

Ketil Tærums bilde

Jeg må også få takke støtteapparatet for super innsats!!.

Etter min dobbelt punktering fikk jeg to slanger som av en eller annen grunn ikke passer til pumpen min, hvis eieren vil ha disse igjen er det bare å si ifra. (tror det er sånn man kan bytte ventil på)

 Fikk også med meg en VW flaske merket Oscar, hvis du har en lik en merket med Tærum så kan vi jo bytte :-)

 

Mvh

Ketil Tærum

Torkjell Skomedals bilde

 Stemmer jeg har også en slange som ikke er min, har ikke tatt den av enda men den ser ut til å ha lang ventil. Hvis noen savner en slange så meld fra, ellers går den i sluket (dvs på et sett treningshjul).

Gøy å kjøre seg opp på bil, men også slitsomt. Spesielt slitsomt ble det siden vi (Ketil T. og jeg kjørte oss opp sammen) kjørte så fort i oppoverbakkene, det preget nok resten av rittet for begge tror jeg. Så hvis man først havner der vil jeg si at det gjelder å ta det med ro, bilen kjører akkurat så fort som du bestemmer og bruk den primært på flatene og nedover der kan man holde vesentlig større fart enn rulla uten å bruke mye krefter. Jeg tror Geir Ove tok noe film når vi lå ca 15cm fra bilen i ca 75-80km/t (og da bremset vi!) nedover rett før vi tok dere igjen. En annen ting var at det merket med sykkelritt på bilen, det var vanvittig i veien når man lå etter bilen, det var nesten umulig å se noe gjennom bilen. Det er vel kanskje ikke så mye å gjøre med, heldigvis var det veldig god asfalt der vi lå etter bilen så det gikk bra. 

Takk igjen til alle som hjalp til,  stødig kjøring og jevn fart. Morsomt å se to som skifter slange i bilen mens man ligger bak, når det var over ble det bilder og filming.

 

Erik Øystein Johansens bilde

Hvor på ruta stod merket "Sykkelritt". På RR ble det plassert nederst på bakruta og det tror jeg fungerte greit.

 

Hilsen Erik

Ole Andreas Fuglesangs bilde

Klistremerket var plassert helt øverst og det var klin umulig å se noe som helst. Jeg måtte strekke hals for å se over bilen om vi tok innpå feltet. Men takk for brillefin pace-kjøring. Når man først punkterer så er det egentlig ikke så ille for med fin og effektiv pacekjøring så får man noe annet å tenke på og holde fokus på en stund og man våkner litt. Et fint avbrekk rett og slett og så er det alltid hyggelig å få litt tommel opp, smil og trøst fra følgebilgutta.

 

 

Understreker viktigheten av å ta det med ro og bruke lang tid.

God created dirt
-Dirt don´t hurt

Espen M. Christoffersens bilde

Ser i ettertid at plasseringa av klistremerket nok var ein bommert ja og den tar eg på meg. Bakgrunnen for plasseringa var å lettare kunne sjå håndsignal ved peskjøring. Uansett viktigast at dei som ligg bak ser framover.

Som Torkjell og Ole A påpeiker er det viktig å ta seg god tid opp igjen. Det er syklisten som styrer farta og vi hadde eksempel på at folk var så slitne over bakketoppen at dei rett og slett ikkje orka å tråkke etter bilen nedover og av den grunn måtte slippe. Det er definitivt nedover og i lett terreng at ein kan ta inn masse tid på feltet.

 

Veldig moro å vere med å hjelpe gamle lagkompiser, spesielt når det går så bra som det gjorde på søndag. Dette kommer til å gå grisefort frå Trondheim  :-)

 

 /Espen

Vi hadde ikke noe eget lager med slanger, og tok derfor det vi fant i bilen. Deriblant noen fra kassa med Vredestein dekk og slanger. Forsto det slik at dette er bestilt av forskjellige ryttere i laget. Noen vil derfor ikke få slangene sine, da disse er brukt på MR.

Kommer til å stille med eget lager til Trondheim- Oslo.

Det var en fornøyelse å ligge bak dere, gleder meg til Trondheim- Oslo nå, dette må jo gå veien......

Håvar Hildes bilde

Jeg vil på torsdag ta med alle flasker på trening som ikke er avhentet.

Håvar Hilde