Du er her

Kjedekjøring

Espen Narums bilde
Forum: 

Oppfordrer ALLE til å lese Per Christians innlegg "Kjedekjøring uten luker" som ligger på forumet til 18 timer.

Etter å ha lest innlegget tenker og gjør vi slik som beskrevet.

 

EspenN

Hjelperytter

Håvar Kvisbergliens bilde

Støtter den!

Dette med å ta hensyn til mannen/kvinnen bak synes jeg er en veldig god regel. Dette vil forhindre rykking under akselrasjon, rykking når man skal over i "hvile" rekka etc.

En ting som jeg også synes er viktig er å påse at man legger seg nærme person nr 2 i "hvilerekka". Noen friske/raske syklister virker å leve i den tro at det å gå et par meter foran 2. mann er et tegn på maskulinitet og vellykkethet (litt irritert på denne atferden ja!). For å unngå dette så sier jeg ifra når personen i akselrasjonsrekka skal over i "hvilerekka".Jeg "forlanger" at personen ikke eksponerer meg for mer vind enn streng tatt nødvendig og legger seg tett på hjulet mitt. Kunne ikke alle sagt ifra til sin kollega når de skal legge seg over?? Dette mener jeg hadde spart oss for rykking i fartsrekka og luker i "hvilerekka".

Et lite enkelt JA er alt som trengs!

PS! Vi behøver ikke være dårliger enn 15 timeren og EX på den tekniske utførelsen av rulla selv om vi er litt veikere i beina!!

Willy Hugo Nordness bilde

Enig Håvar ........... Vi (L40) kjører medet "JA" i front, noe som er svært hjelpsomt faktisk!!

Når du snakker om irritasjoner og forlanginger, så er MIN store irritasjon de som kommer

i 2 km/t høyere fart i fartsholderrekka, legger seg over etter et "ja", men IKKE justerer farta!!!!!!!

De sliter faktisk på BÅDE førstemann i venstrerekka OG mannen de hadde etter seg som må

4 km/t opp for å passere den som ikke justerte farta si!! Pluss egentlig alle sammen bakover ettersom luka brer seg.

Hvis jeg MÅ velge mellom en som slakker av FOR mye og en som beholder farta si,

så velger jeg den som slakker av FOR mye, da har man i alle fall en rygg i nærheten og ikke 3m forran!!

~Fuji~

Svein Ivar Kristiansens bilde

Hadde vært gøy å vite hvor mange som følger med på Rye 17 forumet. Ikke all verdens aktivitet her... (Tør jeg foreslå en håndsopprekking ved første anledning?)

Per Christians innlegg (og innledning til rullekjøring et annet sted på Ryes sider) bør leses av alle. Er ikke folk på nett får vi skrive det ut på papir. :)

Det er bare å fortsette å terpe på god rullekjøring. Vi får prøve å ha bevissthet på egen rolle i rulla og god kommunikasjon (både positiv og negativ feedback). Neste anledning kommer allerede i morgen!

mvh Svein Ivar

 

 Rye 17 (og 18-19) er en super skole når det gjelder kjedekjøring, ikke undervurder dere selv og hvor mange som følger med på hva som skrives!

Alle lag jobber med å få kjedet til å gå så jevnt og sikkert som mulig. En god rulle er en fryd å sitte i, det motsatte fryktelig slitsomt. Avstanden mellom nirvana og rot er veldig liten, spesielt når farten er høy.  Det skiller lite mellom å føle seg helt konge eller bli knust i løpet av få minutter.

Per Chr. artikkel er kjempegod, les og lær. Jeg vil gjerne også slå et slag for minst mulig prat og signaler i rulla. "PER, DU ER SIST!" klart og tydelig til riktig tid, rolige overganger foran og bak. De to første finner god asfalt, resten følger pent etter. Ingen veiving med hender eller skrik om høl.  

Dere har en kjempegod kaptein i Bjørn Ulsaker og jeg er sikker på at dere blir et superlag!

Hilsen en som lærte mye på Rye 17 i fjor og som lærer og feiler hver eneste tur...

 

Jon

Jon