Du er her

Endring av treningstidspunkt: søndag 9.5

Tarjei Lægreids bilde
Forum: 

Førstkommende søndag er det gjennomkjøring av Nordmarka rundt trasseen. Deler av rittet går  på ring 3, og for å unngå trafikk i størst mulig grad starter vi 09.00.

Nils Jørgen Mittets bilde

Geir Pettersens bilde

1) Vi følger stort sett rittraseen. Holder oss unna Tåsen-tunnellen.

 

2) Det blir kjørt rulle med god fart. Gjennomsnittsfarten blir lavere enn konkurransefart, men dette blir ikke en rolig langtur. Vi kjører ikke fra folk på trening og stopper ved ev. punkteringer.

 

3) Opp Sollihøgda skal det kjøres kontrollert med en kaptein i front. Vi kjører på én rekke for å ta hensyn til annen trafikk. Det blir holdt jevnt høy intensitet hele veien opp. Noen kan helt sikkert kjøre raskere, mens andre vil synes det går for fort. Formålet er å teste hvilken intensitet som er fornuftig, for laget som helhet, å kjøre på i denne bakken under rittet. Det skal derfor ikke støtes for å kjøre raskere, og folk som synes det går for fort må prøve å henge på så lenge de klarer.

 

4) Vi tar en kort stopp på toppen av Sollihøgda for å vente på de som eventuelt har falt av og for å evaluere farten.

 

5) Vi prøver å kjøre i rittfart ned fra Sollihøgda, men det må gå kontrollert slik at laget ikke sprekker opp for mye. De som er usikre i nedoverbakker legger seg på halen her under rittet. Fra bunnen av bakken og et godt stykke videre kan vi skru farten ned ift. konkurransefart.

 

6) Klarer vi å organisere testing av langesykkel så er det bra. Hvis ikke tar vi en kort stopp på en bensinstasjon for etterfylling av drikke.

 

7) Langs Rv4 Nittedal prøver vi å øke farten til konkurransefart.

 

Geir

 

Hvis jeg får tak i manglende deler og skrudd sammen langesykkelen til helga prøver vi å få til noen tester på sykkellanging.

Det er da viktig at alle merker drikkeflaskene sine med navn, slik at alle kan få tilbake sine egne flasker etter langetestene.

 

Johan Haugseth

Frank Thommesens bilde

Møter dere på Storo.....

Frank T.

Frank T.