Du er her

Rye-16 syklet Vänern Rundt

Forum:

Vänern rundt er et turritt rundt Vänern over tre dager på ca 580 km.

Første dag: Ørebro til Åmål: lengde 227 km, klatring 1100 m.
Andre dag: Åmål til Mariestad: lengde 224 km.
Tredje dag: Mariestad til Ørebro: lengde 130 km, klatring 650 m.

Det var 33 Rye-16 syklister som entret bussen ved Hovin skole torsdag ettermiddag for å delta i Vänern rundt. Kaptein Bjørn deltok for 11. gang, Odd Oskar for 3. gang. For oss andre var det 1. gang vi deltok. Syklene var pakket i hengeren. Mange av oss var litt urolige for om de var pakket godt nok. Dessverre hadde noen av syklene hadde fått lakk skader ved framkomsten.

SovesalenVi ankom Ørebro ca 22:00, og fikk anvist soveplass i den store friidrettshallen  sammen med ca 600 (?) andre syklister. Rye-16 startet i pulje 23 (blått lag), og pulje 24, (rødt lag) med 5 minutter mellom hver pulje.

Første dag syklet vi fra Ørebro til Åmal (227km) i relativt lett terreng og flott varmt vær. Vi hadde motvind/sidevind på deler av turen. På tross av vinden synes jeg at vi holdt en grei fart. Det var første gang i år at jeg syklet i shorts og delvis korte ermer uten å synes at det var kaldt.

Andre dag fra Åmål til Mariestad var det fremdeles flott vær, men med ettermiddagsbyger. Vi hadde motvind/sidevind som første dagen på store deler av turen. Mariestad tok vi en tur ut på byen om kvelden for å fylle på med væske. Noen fylte for lite da de klaget over hodepine neste dag.

Tredje dag syklet vi fra Mariestad tilbake til Ørebro, fremdeles i flott, varmt vær.  Vi hadde vinden i ryggen, og startet i et bedagelig tempo. Kaptein Anton var nok lei av å bli innkjørt av det røde laget som startet etter oss (det blå laget). Han satte fart i laget, og godt hjulpet av medvinden holdt vi en høy fart mellom Mariestad og Ørebro. Det var moro å kjøre litt fort, og se at hele laget var i rulla på tross av den høye farten. Ved ankomsten til Ørebro var det gruppe-fotografering, kald dusj (fikk jentene varm dusj?) og pasta lunch før vi pakket syklene og satte oss i bussen.

Pesonlig synes jeg at jeg fikk stort treningsutbytte av turen. Jeg var litt stiv i lårene etter første og andre dag, men følte meg mye bedre etter tredje dag. Rullekjøringen fungerte også veldig bra, og spesielt siste dagen fikk vi god fart på rulla og kjørte bra.En flott tur. Takk til kapteinene Bjørn og Anton som drog oss med på turen, og til superkaptein Gunn.

Noen bilder -->

Hovin skole før avreise

Før start

Anton med ledervesten

Anne Lise og Gunn før start andre dagPåfyll av væskeMer Væske

Bent Erik Vangbergs bilde

Da har de faktisk fått ut resultater fra Vänern Rundt:

Gå til Arrangemang - Vänern Rundt - Åktider 2010

Etter vår (rødt lag) gode ledelse to første dagene benyttet jammen blått lag søndagen "dagen derpå" etter den (litt for) hyggelig pub-runde i Mariestad anledningen til å kjøre oss inn i samendraget, ble vist uavgjordt, 19:03 på begge lag!!

Gunn Hildes bilde

- og hvordan hadde resultat listen sett ut om vi, de blå, ikke hadde hatt punktering, eikebrudd og en røket gir wire første dag og en punktering andre dag ;o)  - "but that's racing" :o)

Dagfinn - takk for et flott sammendrag.