Du er her

Lagoppsett Enebakk Rundt

Geir Pettersens bilde
Forum: 

 

Lagoppsett Enebakk Rundt.

Vær på plass ved start kl 0845 for oppstilling. Finn din plass raskt. Alle skal være ferdig oppstilt på sine plasser senest kl 0850.

 

Husk kjedet på storeskiva og en fot klikket inn i pedal før startskuddet går!

 

1   Geir Pettersen Martin Jarrett
2   Markuz Lindgren Kåre Furulund
3   Pål Lønseth Dagfinn Aarvaag
4   Glenn Arvesen Aleksander Gulbrandsen
5   Kristoffer Bugge Bjørn Sigurd Johansen
6   Lars-Magnus Madsen Asle Løvik
7   Bent Erik Vangberg Stig Salater
8   Kristoffer Solem Ole Harald Austad
       
9   Kenneth Antonsen Øyvind Gudmundsen
10   Kjetil Kronborg Lars Petter Jensen
11   Stein Bjerkeset Stian Gjone
12   Jo Stenvik Odd Oskar Bjelke
13     Nils Bergersen

 

Vi vil mest sannsynlig la Tempoen få endel meter forsprang på oss fra start så vi slipper å stange oppi dem hele tiden. Fronten prøver å trille forholdsvis rolig ut fra start, men alle må være forberedt på at det blir et rykk. Rulla settes igang etter ca. 100 meter. Husk jevn fartsøkning i begynnelsen. Ingen skal jage opp farten for mye ut fra start, vi kommer til å holde høy marsjfart veldig raskt uansett.

 

Halen må være særlig oppmerksom og ligge tett opptil Kenneth og Øyvind. Kenneth kan gi beskjed til meg på radio om det blir store luker i rulla slik at vi må holde igjen litt, men han har ikke direkte oversikt over luker på halen.

 

HVIS DU PLUTSELIG MÅ SLIPPE I STARTEN: Legg deg over mot venstre eller høyre slik at de bak kommer trygt forbi deg. Gjør gjerne dette før du har laget altfor stor luke. Si ifra at du må slippe. Prøv å legge deg bakerst på halen om du klarer.

 

Vi drar med oss fart et godt stykke opp i bakkene ved at fronten av rulla jobber ekstra. Dette har vi klart veldig bra på trening. Når vi har kommet opp i bakken skal det imidlertid ikke kjøres for hardt. Gjelder særlig øvre del av den korte Oppsal-bakken (rett etter rundkjøringen) og Ikea-bakken, samt flere av bakkene etter Lørenskog. Middels bakkeklatrere skal maksimalt ha intensitet på terskel i disse bakkene, gode bakkeklatrere noe mindre.

 

Husk at alle som klarer å holde følge til Skulleruddumpa fortjener å være med laget de siste 200 meterne til mål! Målbakken er bratt og tung. Vi prøver å ikke holde høyere fart enn at en relativt svak bakkeklatrer som gir absolutt alt klarer å henge med.

 

Ingen følgebil. Ha med det du trenger i tilfelle punktering.

 

Dette er første ritt og de fleste er spente på hvordan det går og om de klarer å holde følge og bidra. Husk at det først og fremst skal være gøy! Det er ingen skam å måtte hekte av i dette rittet. Dette er Formel 1 i forhold til andre ritt, hvor vi mer trenger damplokomotiv-krefter. Det viktigste er at alle bidrar så mye og lenge de kan.

 

(For øvrig er fartsrekorden for damplokomotiv 202,6 km/t, satt i 1938, så det går fort det også...).

Jeg lar meg imponere stort over den fantasstiske informasjonsmengden vi fikk i går! Dette ligger det mye arbeid bak!!!! Og det er gull verdt for oss på laget! Og informasjonen som legges ut på nettet et også helt toppers! Ssit nå ER-info.

 

Tusen, tusen takk Geir & Co!

 

Og takk for at ekstrem-slow-starter Bjerkeset får en meget gunstig startpossisjon i ER! Nå er det håp for at også jeg klarer å henge med bort til Tveita. Og klarer jeg det, skal jeg nok bidra for laget forhåpentligvis helt inn. Jeg kjørte motsatt ER-runde (Gamle-Oslo - Enebakk - Lørenskog) i makstempo på onsdag. Gjør det samme i dag. Det nytter ikke å hvile seg i form nå. Det gjør man i først i store deler av  siste uken før T-O.  

 

Gleder meg til søndag, dog med mye spenning i kroppen!

 

Stein

Kenneth Antonsens bilde

Hei

Dette blir utrolig spennende.  I tillegg til Geir`s innlegg, tilføyer jeg viktigheten av at vi varmer veldig godt opp før rittet.  I dette rittet er det helt avgjørende.

Jeg er ambisiøs og det er ikke helt uten grunn.  Laget har en imponerende kjørestyrke. Både testrunden, samt tempoet vi holdt i deler av runden igår forteller at vi også har en god motor i bunnen. I den forstand at vi klarer å holde farten lenge.

Geir påpeker at ER er et formel 1 ritt, med den profilen og kort distansen vil det gå raskt.  Bare gi alt for laget og kom tilbake på halen, så kommer vi oss inn på 1.55 : )

Husk også som Kristoffer nevnte i et annet innlegg. Vi angriper de mindre kneikene, du kan se om bakken er lang og bratt, er det bare en lite "kulle" så tråkk til.

 

Dermed er vi igang og i tillegg damplokomotiv rekorden kan jo jeg legge til:

Tider Enebakk rundt:

2010 XP                   1:55

2010 Rye 14           2:03

2009 XP                  1:49

2009 Rye 15          1:56

 

 

Vil bare ønske dere lykke til!

Kjør fort og trygt:-)

Hilsen Fred T.

Fred T.