Du er her

Mjøsa rundt - er vel overstått

Kristoffer Solems bilde
Forum:

Gratulerer til alle med flott kjøring på Mjøsa rundt! Tiden ble god og plasseringen hederlig, og ikke minst så fungerte laget godt sammen.

Stor takk til følgebilmannskapet som gjorde en veldig fin jobb, takk skal dere ha.

Kristoffer

Willy Hugo Nordness bilde

~Fuji~

Takk for turen gutter. Mye trygg og bra kjøring, det var fin flyt idag.

Willy: Takk til dere som heiet på oss ved Minnesund. Det passet bra for trøtte bein å få "en heia" opp siste kneika.

Kenneth Antonsens bilde

Hei.

Til alle mann på laget, takk for en sinnsykt bra dag. Imponerende.

Det er utrolig gøy å være en del av dette laget. Jeg skrev litt rablerier her:

MJØSA RUNDT 2011

Etter vel 10 km smalt det, og ja, punktering big time... forbanna, men hjelpen var rett bak meg. Ut av følgebilen hoppa to karer, og rett etter er nytt bakhjul funnet fra. I det jeg slenger meg på sykkelen igjen er følgebilen parat og bil-peset kan starte. Opp noen bakker, rundt noen svinger, ned en lang bakke og vips, rødt, hvitt og blått forut - herlig å nå frem..  Jeg retter en stor takk til dere som stilte opp i dag, og på de andre rittene vi har hatt. Uten dere hadde det ikke vært det samme!

Til resten av laget, takk for nok en flott opplevelse. Det har vært mange flotte turer så langt og finalen venter. Laget ledes med stødig hånd (hender) og kjørestyrken totalt er meget bra. E lier det, som de sier på Sørlandet!

Geir Pettersens bilde

Først en stor takk til følgebilmannskapet! Dere gjorde en god og viktig jobb for laget i dag.

Hjulbilen fikk kjørt Asle raskt opp til laget igjen etter hans eksplosjon av en punktering. Det er viktig for laget å få opp igjen sterke ryttere som dermed kan være med og bidra videre. Det er også trygt å vite for alle at en punktering ikke betyr at rittet er slutt, man kjører seg fint opp til laget med bilpes.

Langing fungerte også godt denne gangen, bra jobbet!

Dernest skal vi gratulere oss selv! 5:38 er en sterk tid. Grunnlaget for dette ble lagt med god og jevn kjøring opp til Lillehammer. Etter det jeg kunne se hadde vi over 44 km/t i snittfart ved vending, og vi var 5 minutter foran skjemaet til 5:46 fra 2009. Nøyaktig etter planen med andre ord, for vi hadde lett medvind oppover. Nedover på østsiden var det meldt tyngre vindforhold og vi regnet med å tape litt tid. Det gjorde vi ikke. I mål var vi 8 minutter foran lagets bestenotering fra 2009.

Vi hadde en periode med litt rykkete og ujevn kjøring ved omkring 150 km. Farten var også iferd med å dale på det tidspunktet, men ikke mer enn at vi fikk justert det inn.

Etter det jeg kan se kom vi inn med 20 av de som startet med oss. Uheldigvis mistet vi endel ryttere de siste milene. Det er ingen grunn til å fortvile av den grunn, mange hadde en tung dag og flere av de som satt med i rulla inn var også på nippet til å hekte av underveis.

Kåre Furulunds bilde

Hei karer.

Ser at det gikk fort på Søndag, gratulerer med det. Som eier av langebilen har jeg hatt oppgaven med å skylle og tømme et 20 talls flasker. Disse tar jeg med meg på trening i morgen Tirsdag, håper de fleste kommer da for henting av disse. Har også et hjulsett i bilen som tilhører Mr Pål tror jeg.

Kåre

Hei Kåre. Ja det er mitt hjul. Det må med til Trheim så vi får finne en løsning for det. Kanskje vi får til en overlevering på trening mand eller tirsdag? Pål

Kåre Furulunds bilde

Hei Pål.

Den er grei, jeg lar bare hjulsettet ligge i bilen. Joe skal kjøre bilen min til Trondheim, så får du ta det derfra.

Furu.

Hei

Jeg og Martin skal ifølge listene kjøre din bil til Trondheim Kåre.

Jeg har ingen andre måter å komme meg til Trondheim på, så jeg håper dette går i orden.

Hei dere,

Uansett hvem som kjører bilen til Kåre opp så må i alle fall det hjulet med. Det er et 9-delt Shimano og jeg er vel den eneste (i verden!) som kjører med det tror jeg :-)

Kåre: Fint at det bare blir liggende i bilen. Jeg er småsyk (forkjølelse) og dukker nok ikke opp på morgendagens trening. Tror jeg må prioritere og få skrotten friskest mulig til lørdag. Fult mulig jeg også tar tirsdagens rolige time innendørs på en spinningsykkel, i alle fall hvis kaldt/regn.

Pål

Stein kjører bilen min oppover. Det er plass til sjåfør og 2 stk til i bilen. Stein snakket om at Jo skulle ha den ene plassen. Jeg leverer fra meg bilen onsdag kveld og overlater med det oversikten til Stein.

NB! Det er ikke plass til flere sykler i bilen, men både jeg og Anne Lise har booket hotell og sykkeltransport via Rye, så burde være plass til et par sykler ekstra da våres sykler fraktes oppover i følgebilen.