Du er her

Mjøsa Rundt - Oppsummering

Ottar Henangers bilde
Forum: 

Takk for ett flott ritt igår!

Til tross for en kontrollert start gikk første del frem til Lillehammer fort. Bortsett fra det vanlige lille rykket umiddelbart fra start så gikk det svært jevnt og fint ut fra starten. En liten vindpust i ryggen bidro kanskje også til sitt.

Fra Lillehammer til første matstopp fortsatte rulla i samme gode fart, overgangene på halen av fartsrekka var fine og vi hadde i det hele tatt en fin flyt. Praten gikk til tider på halen, sola begynte å titte frem så det virket som de fleste koste seg på dette tidspunktet. Matstoppen ble sånn passe kaotisk og ble en fin gjennomgang på hva som venter oss.

Som forventet ble siste del av rittet noe hardere. Litt flere stigninger enn kanskje forventet, hvor enkelte var både bratte og lange. Noen uregelmessigheter i rulla oppstod i mindre perioder, men generelt så ble det kjørt flott også i dette partiet.

På slutten var det flere som imponerte med både stor kjørestyrke og vilje til å bidra helt til målstreken. Med tanke på hvor mange som ble med hele veien inn så lover dette bra.

For DSSP så vil det bli jevnere kjøring da vi ikke får alle "småkulene" som ble harde i går. I tillegg vil vi bruke treningene neste uke til å finjustere de siste detaljene før vi avslutter med en knallhard spinning-økt neste mandag.

Alt i alt så bør alle sammen være svært fornøyd med dagen i går og vi er i god rute til DSSP!

Strekningen fra Feirin til Lillehammer er vel noe azv det bedre vi har prestert av rullekjøring. Tette fine rekker, og veldig jevn kjøring. Utrolig gøy.

At laget kommer inn med så mange samlet vitner om styrke- når alle i tillegg er med og tar sin tørn i rulla blir det veldig bra.
Fikk en noe roligere tur enn dere, etter at jeg møtte veggen (den var vel 7%)..... Med krampe i begge lår var det godt å slippe seg ned til Edsvoldingene, og ligge bak de inn til Feiring. Pulsen gikk ned med 10% og turen inn var en nytelse.
Kommer sterkere tilbake neste helg.
 

 

Kaptein Krampe

Espen Narums bilde

Ja, vi kjørte veldig bra i MR. Jeg opplever at halen begynner å nærme seg det Ottar kaller "et godt sted å være" hvor man kan spise og ta seg litt inn før man igjen går inn i rulla foran.

 

Det er ennå ting som kan forbedres. Halen går fremdeles for rykkete. Litt for ofte under MR hørte jeg det ble sagt at det ble rykket på halen hvorpå vedkommende "trår til" for å ta inn igjen luka som har oppstått for så å måtte bremse litt opp når forankjørende blir tatt igjen, resultatet blir..... akkurat....... et nytt rykk som bare forsterker seg bakover. 

 

Målet for alle på laget må være å få følgende kommentar: "Skulle ønske jeg kunne ligge bak deg hele tiden for du kjører så inmari jevnt og fint" Hvor mange av dere har fått den tilbakemeldingen? Kom med positive tilbakemeldinger når dette er på sin plass!

 

Alle MÅ ABSOLUTT HELE TIDEN tenke på "mannen" bak og sykle for at han/hun skal få en best mulig reise. Brå fartsøkninger blir så godt som alltid etterfulgt av en like stor fartsreduksjon etter kort tid, og man trenger ikke være med på denne for så å måtte bremse opp etter kort tid. Det er dette som skaper rykket.

 

I rulla foran er det enkelte som ennå ikke er flinke nok til å hjelpe førstemann i fartsrekka over i hvilerekka. Det er oppskriften på å kjøre i stykker kollegaen som etter relativt kort tid med hard jobbing for å komme seg inn i hvilerekka vil slite seg ut.

 

Klarer vi å rette opp i dette i løpet av tiden fram til styrkeprøven ligger alt til rette for en god tid. Vi har nemlig et meget godt lag i år!

 

Se for øvrig innlegget til Frank på 15-timerslaget som er inne på noe av det samme.

 

EspenN

 

EspenN

Thomas Hermansens bilde

Nå ligger Mjøsa rundt filmen ute på youtube.

youtu.be/PkrgC70d6-w

Kos dere med ca 8m30s mjøsa rundt 

Thomas

Ingvill Merete Stedøy-Johansens bilde

 Jeg synes du er veldig god å ligge bak, Espen! Skulle ønske jeg kunne ligge bak deg hele veien :-). Skal forøvrig prøve å skjerpe meg når det gjelder rykk. Vil gjerne at folk sier fra på en hyggelig måte. Jeg tror det skyldes at jeg hele tida konstentrerer meg veldig om å ligge tett på hjul, og er redd for å miste hjulet til personen foran. 

Hilsen Ingvill som prøver å lære mer for hver gang