Du er her

OPPSUMERING DSSP 2013.

Stian Gjones bilde
Forum: 

Da var det gjort Dssp 2013.

Det ble en tøff tur for alle sammen. Men vi fikk en flott 4 plass og skal være stolte av det.

Fredagen med forberedelser gikk i år som smurt. Følgebiler var lastet med hjul og drikke til middag. På møte ble vi enige om kjøreplanen og mat å annet ble delt ut.

Lørdag og den store dagen.

Matkasser ble lastet .Nødposer samlet og vi skulle varme opp. Her ble det litt rot da ikke alle dukket opp til tid. Dette skyldes nok at det var dårlig med pumper til hjul. Vi har lært!!

Starten gikk. Fint driv ut av Trondheim med vind i ryggen og lett regn. Her kunne vi kanskje ha kjørt litt rasker . Vi lå bak skjema med 6 min etter ganske kort tid. Hvis vi ser på hvordan de andre lagene kjørte her så gikk det nok et knepp forsakte. 

Kom oss forbi Berkåk uten stifter i hjulene i år . Første langing på Ulsberg gikk fint raskt og effektivt. Mot Oppdal kjører vi opp tempo litt og spiser inn på Team Follo.  Passere to lag mot toppen . Vi kjørte fint forbi lagene. Kontrolert som planlagt. Vi mistet to mann før kassestopp på Hjerkin. En stod av på her. Stoppen var kald men gikk som den skulle 2.50 på min klokke.Ned mot Dombås ble det ekstremt kaldt. Noen fikk vel turen spolert her.  En eller to mann ikke helt sikker.

Gudbrandsdalen kjørte vi veldig bra. Vi hadde passert Team Follo og spiste inn på de to neste (Jæren og TVK). Riktig nok var vi 5. bak Jæren og 16/17 bak TVK.Vi så lysning i været og humøret steg. Da kom vinden!! Harpefoss å nok en langing. Gikk fint, men etter langing stoppet 60/70 % av laget for pissing. (meg selv innkludert). Dette ble litt kaos men tror ikke vi tapte så mye på dette. Fikk vite etter noen km at en man var kjørt av etter pissestop. Vi kunne sikker kommeniset litt mere med teknisk om PES etter en sånn stopp men tror ikke teknisk hadde fått gjort mye annet da, for makan til pissing på folk i år :-) .

kassestop 2. lillehammer. Nok en gang gikk det etter planen. ca 3 min . Har ikke helt kontroll her, men tror ikke det var over. Fikk her vite at vi hadde 3 plass. lomma hvis vi bare kjørt som vi hadde gjort. Dette var bensin på motoren . Moelv ble passert og herfra og inn kjørte vi som guder.Selv om vinden her virkelig begynte og ta tak. Geir overtok rollen som halekaptein og gjorde det med bravur! (godt å ha med seg folk med erfaring). Rulla ble snudd og alle inn. Det blåste tøft men vi var tøffere. Det viste seg at info om de andre lagene var feil. Vi lå fortsatt bak begge lag.2min bak Jæren og 10/12 min bak TVK. Informerte ikke om dette da jeg var redd det ville ta knekken på de som var slitene LES:( alle sammen). Vi kjørte kjempe bra!! info om at vi lå bak ble gitt og noen ble nok litt lange i maska. 20min senere.  Nok en beskjed på øret. Vi var forbi Jæren med 40 sek og vi spiste inn på TVK for hver km. Vi spiste innpå hele veien herfra til Jessheim. Da fikk nok TVK info om at vi nærmet oss å de klarte og hente ut litt til. Vi var nå slitene men det ble kjørt godt hele veien. Langing ved Frognerbakken var vi avhengig av. Siste påfyll av karbo og vi kjørte kontrolert inn herfra. 4.15 bak var for langt.

Overmål kom vi 14 stk. Dette er helt på linje med de lagene som kom før oss og et bevis på at det var kjørt hardt. Noen vil kanskje mene at vi skulle roet før for å få med oss flere inn, men jeg mener vi holdt oss til planen. Enten 4.15 eller høyest mulig på lista.

Tli dere som datt av eller brøt av forskjellige grunner. Vi hadde ikke klart dette uten dere. Hver mann er viktig. Alle var kjørevillige og bidro til det var tomt.Neste gang er det dere som triller først over streken. Hadde vi starte med 14mann hadde vi syklet enda!!!!!

RYE 15! TAKK FOR EN FLOTT TUR OG KJEMPE JOBB AV ALLE SAMMEN. STOLTE SKAL VI VÆRE.

NESTE GANG ER DET PALLEN. FOR DET BLIR EN NESTE GANG PÅ ALLE SAMMEN!!!!

Vil med dette også få takke servicemannskapet uten dere hadde vi ikke klart dette.Håper dere hadde det like morro som oss og at vi kanskje kan få hjelp  til neste år.  Utlegg for turen rettes til Thorstein. Dere har kontakt info til han på mail dere har fått tidligere. TUSEN TAKK FOR HJELPEN.

Hilsen Stian og resten av res. gruppa.

Per Gunnar Tronslis bilde

God oppsummering, Stian.

Fra Hjerkinn og ned Gudbrandsdalen, og videre langs Mjøsa kjørte vi fantastisk bra – imponerende guts i laget her. Mange gav alt de hadde her – og gjorde det med smil og godt humør. Morsomt og motiverende å kjøre på et slikt lag med en slik gjeng. Pallen gav vi fra oss i første delen av rittet – så enkelt er vel det. Det sagt, den gode kjøringa fra Hjerkinn og hjem,  under svært krevende forhold, gjorde dette til en svært positiv opplevelse jeg kommer til å huske lenge.

Tusen takk for en flott vårsesong, gjensyn med gamle travere, og nye virkelig hyggelige bekjentskaper. Håper å se alle mann igjen – på et eller annet Rye lag – en eller annen kommende sesong.

Stein Bjerkeset 2s bilde

Tusen takk for en flott landeveissesong gutter! Rye 15 leverte varen!!!  Et utrolig godt samhold både på treningene og rittene! Det hele ble kronet med toppresultat på DSSP! En ekstra stor takk til våre kapteiner Frank og Stian, den øvrige ressursgruppa og rittenes servicemannskap!

I Trondheim-Oslo hadde vi en tøff målsetning (14.15/topp 3). Og det krever en veldig offensiv sykling. Med unntak av de første milene ut fra Trondheim, så ble det tråkket hardt. Noe jeg merket mer og mer utover i rittet. Fra Moelv var jeg på stålet, og før Skreia måtte jeg slippe laget. Heldigvis ble jeg etter hvert tatt igjen av Follo-gutta og ble med de nesten inn til Økern. HERLIG å høre 15-tallet da jeg passerte målstreken!

At ingen av oss lurte seg unna på halen i årets DSSP, beviser at vi er en gjeng som er lojale laget. Vi mest slitne rytterne tok våre runder i rulla før vi til slutt måtte slippe feltet.

En lagkamerat jeg vil trekke frem fra årets sesong er min navnebror Stein. Du kom fra fjorårets 16-timer. Du har passert den biologiske gullalderenJ, et par kilo ekstra og tidlig på våren hadde du naturligvis ikke de sterkeste treningene. Stilte på de aller fleste treningene og uke for uke viste du fremgang og leverte etter hvert sterke prestasjoner i rittene. På DSSP var du helt rå! Du satt vel i rulla nærmest non stop fra Trondheim til Oslo. XP neste år Stein?

Ser vi fremover til 2014, så er det helt klart at det er 4-5 av dere som er så knallsterke ryttere at dere er høyaktuelle  for XP. Og hva med et enda tettere lag-samarbeid med XP neste år der det er naturlig at ryttere gjennom sesongen utveksles mellom lagene. Og hva med et noe sterkere DSSP 3. lag (dagens 16-timer) som med OK vær- og vindforhold sikter inn mot 14 timer og 59 min?      

 Gutter, vi treffes til dugnad i august. Og mange av oss treffes vel også på Rena den 31. august. Og da er det ikke mange månedene igjen til oppkjøringen til 2014-sesongen. Jeg «gleder» meg allerede til 21. juni 2014.

 

M.v.h. Stein B.