Du er her

Rittinfo Enebakk Rundt Les dette!

Stein Bjerkeset 2s bilde
Forum: 

Generelt:


Kompakt rulle på HELE ER. God kommunikasjon i overgangene både bakerst og i front på rulla.


Unngå med god margin sprekker, hull, kumlokk og løse gjenstander i veibanen. Her må de 2 i front være våkne!


Alltid sykle korteste vei. Inntil, IKKE krysse, midten av veien i venstrekurvene, inntil hvitstripen i høyrekurvene.


Offensiv sykling i teknisk krevende partier (det er løypevakter i alle rundkjøringer og kryss).


Fronten må holde litt tilbake etter avkjøringer i rundkjøringer og avkjøringer i kryss for å sikre at alle er med.  


Stort trykk på flatene, behold trykket godt opp i bakkene, før man roer ned. Fronten holder litt tilbake noen meter etter bakketoppen for å sikre at alle er med.  


Småbakker «slukes»


Slake stigninger sykles offensivt.


Event. forbikjøring av oss: Vi opprettholder formasjonen. Legger oss godt til høyre.  Reduserer tempoet noe. Gir en luke på ca 50 meter til det passerende laget, og igjen oppretter normal hastighet.


Event. forbikjøring av annet lag: Vi legger oss bak det  laget vi har tatt igjen og opprettholder den aktive rulla inntill en av våre kapteiner  er kommet i front. Da legger vi oss på en rekke. Forbikjøringen styres av kapteinen i front.  


 


Spesielt:


Rulla settes i gang ca 300 meter etter start.


Hold noe ekstra tilbake i langbakken før Oppsal (unngå å bli stiv her).


I partiet mellom Tveita og Lindeberg går det til tider fort og mange rundkjøringer. Vær ekstra årvåken hele tiden her.


Brems noe ned inn mot rundkjøringen før Lindeberg.


Mange motbakker mellom Strømmen og Marikollen. Småbakkene sykles offensivt. De lengre roligere. Unngå å stivne helt.


Bremse ned i siste del av nedkjøringen mot Klemetsrud (veiarbeid og vanskelig rundkjøring).


Den aller siste bakken opp mot Skullerud sykler vi rolig opp med låst rulle.


 


Hilsen kapteinsteamet